Перейти на сайт "Просвещение"

 

Розбір 34 розділів Буття
 

Головна сторінка

Світлий Сатанізм  

Біблейська правда

Контакти

Перейти на русскоязычную версию этой страницы

Розділ 4

Четвертий розділ Буття відкриває наступний вірш: " І пізнав Адам Єву, жінку свою; і вона завагітніла, і породила Каїна, і сказала: Набула чоловіка від Господа" (Буття.4:1). Для тих хто не знається на біблейських эвфемізмах (тобто словах, які використовуються як замінники лайкових або будь-які інші нецензурні слова), поясню: слово "пізнав" в даному конкретному значенні означає "переспав", тобто "вступив в статевий зв'язок". Іншими словами, Адам переспав зі своєю жінкою Євою, і у них народився первісток - каїн. Слово "каїн" (евр. "кайїн") переводиться, як "коваль". До речі, в Росії "Ковалів" - одне з найпоширеніших прізвищ... Правда, каїн не був ковалем, у нього було інше покликання - землеробство:

"А далі вона породила брата йому, Авеля. І був Авель пастух отари, а Каїн був рільник". (Буття. 4:2). Значення імені "Авель" (евр. "Хевель") нам не відомо.По деяким даним, це слово переводиться, як "ніщо" - не отакий пасаж із натяком на недовгий вік Авеля...

Потім обидва брати вирішили принести богові по жертві, кожен по силі своєї: "І сталось по деяком часі, і прініс Каїн Богові жертву від плоду землі. А Авель, - він також приніс від своїх первородних з отари та їхнього лою". (Буття. 4:3,4). Все, здавалося б, добре, ТА: "І зглянувся Господь на Авеля й на жертву його, а на Каїна й на жертву його не зглянувся. І сильно розгнівався Каїн, і обличчя його похилилось". (Буття.4:4,5). Отже, богові виявляється тваринна їжа (м'ясо) надана Авелем дорожче, ніж плоди з полів Каїна. Інакше кажучи - бог виявився не вегетаріанцем:). Правда, різні тлумачі починають нам тут говорити про те, що, мов, каїн нібито приносив свою жертву не від чистого серця... Хоча в самому тексті Буття на це немає вказівок. Є, правда, Новий заповіт, в якому сказано, що Авель вірив в бога, а каїн - ні (Евр. 11:4). Та це вже домисли авторів Нового заповіту. Старий же завіт писався за багато століть до заповіту Нового.

Деякі люди, правда, схильні вважати за вказівку на погані вчинки каїна наступні звернені до нього слова бога: "І сказав Господь каїнові: чого ти розгнівався? і чого похилилось обличчя твоє? Отож, коли ти  добре робитимеш, то підіймеш обличчя своє? а коли недобре, то в дверях гріх підстерігає. І до тебе його пожадання, а ти мусиш над ним ". (Буття. 4:6,7). Лише вся річ у тому, що в даному контексті використовується умовний нахил. Інакше кажучи, погані вчинки у каїна передбачаються в майбутньому, і немає анінайменшого натяку на те, що він вже здійснював в своєму житті щось погане.

"І говорив каїн до Авеля, брата свого. І сталось, як були вони в полі, поставив Каїн на Авеля, брата свого, - і вбив його.о" (Буття.4:8). Що саме сказав каїн своєму братові - нам не відомо, але можна припускати, виходячи з контексту, що він сказав йому "підемо в поле".

І так: відбулося перше вбивство на землі. І не просто вбивство - а братовбивство: один брат убив іншого брата. Начебто тут все ясно: Каїн вчинив дуже погано. Його вчинку немає і не може бути виправдання. Та не треба судити так однозначно. Бог не обернув уваги на жертву каїна, тому в його серці оселилась заздрість до брата. " Всевидющий" бог не помітив цієї заздрості, і пустив все на самоплив... Як відмітив відомий психолог Козлів - така поведінка бога в даному конкретному випадку - не що інше, як "злочинна халатність".

Що ж було далі?

"І сказав Господь каїнові: де Авель, брат твій? А той відказав: не знаю. Чи я сторож братові свого? І сказав Господь: що ти зробив? голос крові брата взиває  до Мене з землі. А тепер ти проклятий від землі, що розкрила уста свої, щоб прийняти кров брата твого з твоєї руки. Коли будеш ти порити землю, вона  більше не дасть тобі сили своєї. Мандрівником та завойовником будеш ти на землі» . І сказав каїн до Господа:Більший мій гріх, аніж можна знести.  ось, Ти виганяєш сьогодні мене з цієї землі, і я буду ховатись від лиця Твого. І я стану мандрівником та завойовником на землі; і кожен, хто стріне мене, той уб’є мене». І промовив до нього Господь: «Через те кожен, хто уб'є каїна,  усемеро буде пімщений. І вмістив Господь знака на каїні, щоб не, вбив його кожен хто стріне його." (Буття.4:9-15). Інакше кажучи, бог відправив злочинця поневірятися по світлу, і зробив знамення, по якому каїн став невразливий. Класно! Що б ви сказали, аби суд випустив на свободу лютого маніяка, і оголосив би спричинення йому шкоди (навіть у разі самооборони) - карним злочином?!?

Є версія, згідно якої історія каїна і Авеля мала під собою інші підстави, що криються в соціальному устрої єврейських племен того часу. Стародавні євреї були, переважно, скотарями, і землеробство ними не так цінувалося, як догляд за худобою. Зрозуміло, що виходячи з цього позитивним героєм вони зробили скотаря (Авеля), а землеробові (Каїнові) відвели роль лиходія.

"І вийшов каїн з-перед лиця Господнього й осів в країні Нод, на схід від Едену". (Буття.4:16). На сучасних (а так само на доступних нам древніх) картах немає такої країни. Не виключено, що "земля Нод" - це всього - на всього метафора, оскільки слово "нод" перекладається з єврейського, як "поневіряння".

"І пізнав каїн жінку свою; і стала вона вагітна і народила Еноха. І побудував він місто; і назвав місто по імені сина свого: Енох" (Буття 4:17). Тут у мене виникають відразу два питання: 1) звідки у каїна дружина?, і 2) навіщо йому було потрібно ціле місто? Залишається припустити, що 1) у Адама і Єви були ще і дочки, про яких в Біблії не згадується (знову ви, дорогі жінки - виявляєтеся другого сорту). Не дивно, адже навіть на Русі жінок не цінували нарівні з чоловіками. Пригадаємо гоголевського Чичикова, який при покупці мертвих душ віддавав перевагу саме чоловічим душам. 2) Будь-якому місту необхідно хоча би декілька мешканців. Інакше - навіщо його будувати? Звідки у каїна взялися люди? Невже він був такий плодовитий? Втім, надмірна безмежна плодючість каїна відпадає. Читаємо наступний вірш:

"І народився в Епоха Ірад, а Ірад породив Мехуяїла, а Мехуяїл породив Метушаїла а Метушаїл породив Ламеха. І взяв собі Ламах дві жінки, - ім’я одній Ада, а ймення другій Цілла. І породила Ада Явала, - він був батьком тих, що сидять по наметах і мають череду. А ймення брата його Ювал, він був батьком усім, хто держав у руках гусла й сопілку. А Цілла також породила Тувалкаїна, що кував всіляку мідь та залізо. А сестра Тувалкаїнова Ноема. І промовив Ламах до жінок своїх: «Адо й Цілло, послухайте ви мого голосу, жони Ламехові, почуйте ви слова мого! А дитину – за рану свою, і як буде усемеро пімщений Каїн, то Ламах – у сімдасятеро й семеро!»". (Буття. 4:18-24). Як бачимо, потомство каїна хоч і дуже численне, та не на стільки, аби будувати цим людям ціле місто. Одного села, вважаю, вистачило б, аби їх всіх умістити. До речі, 19 стіх: "І узяв собі Ламех дві дружини: ім'я одній: Ада, і ім'я другої: Цилла" - це перша згадка багатоженця в Біблії. Причому, як видимий, цей факт підноситься нам як цілком рядова подія. Без щонайменшого натяку на засудження.

"І пізнав Адам ще дружину свою, і сина вона породила, і наказала ймення йому: Сиф, бо, , Бог дав мені інше насіння за Авеля, що забив його Каїн". (Буття 4:25)

Ім'я "Сиф" перекладається з єврейської мови, як "нагорода".

"А Сифові теж народився син, і він наказав імення йому: Енош; тоді зачали були призивати Ймення Господнє". (Буття. 4:26) Як бачимо, з цього самого Еноса люди починали називати бога по імені - Яхве (Єгова). До цього, мабуть, бог був безіменним.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Translated into Ukrainian by Dementor and 13Alik666

Hosted by uCoz