Vulgata .
Paul to the Romans
1:1 Paulus servus Christi Iesu vocatus apostolus segregatus in
evangelium Dei
1:2 quod ante promiserat per prophetas suos in scripturis sanctis
1:3 de Filio suo qui factus est ex semine David secundum carnem
1:4 qui praedestinatus est Filius Dei in virtute secundum Spiritum
sanctificationis ex resurrectione mortuorum Iesu Christi Domini nostri
1:5 per quem accepimus gratiam et apostolatum ad oboediendum fidei in
omnibus gentibus pro nomine eius
1:6 in quibus estis et vos vocati Iesu Christi
1:7 omnibus qui sunt Romae dilectis Dei vocatis sanctis gratia vobis et
pax a Deo Patre nostro et Domino Iesu Christo
1:8 primum quidem gratias ago Deo meo per Iesum Christum pro omnibus
vobis quia fides vestra adnuntiatur in universo mundo
1:9 testis enim mihi est Deus cui servio in spiritu meo in evangelio
Filii eius quod sine intermissione memoriam vestri facio
1:10 semper in orationibus meis obsecrans si quo modo tandem aliquando
prosperum iter habeam in voluntate Dei veniendi ad vos
1:11 desidero enim videre vos ut aliquid inpertiar gratiae vobis
spiritalis ad confirmandos vos
1:12 id est simul consolari in vobis per eam quae invicem est fidem
vestram atque meam
1:13 nolo autem vos ignorare fratres quia saepe proposui venire ad vos
et prohibitus sum usque adhuc ut aliquem fructum habeam et in vobis
sicut et in ceteris gentibus
1:14 Graecis ac barbaris sapientibus et insipientibus debitor sum
1:15 ita quod in me promptum est et vobis qui Romae estis evangelizare
1:16 non enim erubesco evangelium virtus enim Dei est in salutem omni
credenti Iudaeo primum et Graeco
1:17 iustitia enim Dei in eo revelatur ex fide in fidem sicut scriptum
est iustus autem ex fide vivit
1:18 revelatur enim ira Dei de caelo super omnem impietatem et
iniustitiam hominum eorum qui veritatem in iniustitiam detinent
1:19 quia quod notum est Dei manifestum est in illis Deus enim illis
manifestavit
1:20 invisibilia enim ipsius a creatura mundi per ea quae facta sunt
intellecta conspiciuntur sempiterna quoque eius virtus et divinitas ut
sint inexcusabiles
1:21 quia cum cognovissent Deum non sicut Deum glorificaverunt aut
gratias egerunt sed evanuerunt in cogitationibus suis et obscuratum est
insipiens cor eorum
1:22 dicentes enim se esse sapientes stulti facti sunt
1:23 et mutaverunt gloriam incorruptibilis Dei in similitudinem imaginis
corruptibilis hominis et volucrum et quadrupedum et serpentium
1:24 propter quod tradidit illos Deus in desideria cordis eorum in
inmunditiam ut contumeliis adficiant corpora sua in semet ipsis
1:25 qui commutaverunt veritatem Dei in mendacio et coluerunt et
servierunt creaturae potius quam creatori qui est benedictus in saecula
amen
1:26 propterea tradidit illos Deus in passiones ignominiae nam feminae
eorum inmutaverunt naturalem usum in eum usum qui est contra naturam
1:27 similiter autem et masculi relicto naturali usu feminae exarserunt
in desideriis suis in invicem masculi in masculos turpitudinem operantes
et mercedem quam oportuit erroris sui in semet ipsis recipientes
1:28 et sicut non probaverunt Deum habere in notitia tradidit eos Deus
in reprobum sensum ut faciant quae non conveniunt
1:29 repletos omni iniquitate malitia fornicatione avaritia nequitia
plenos invidia homicidio contentione dolo malignitate susurrones
1:30 detractores Deo odibiles contumeliosos superbos elatos inventores
malorum parentibus non oboedientes
1:31 insipientes inconpositos sine affectione absque foedere sine
misericordia
1:32 qui cum iustitiam Dei cognovissent non intellexerunt quoniam qui
talia agunt digni sunt morte non solum ea faciunt sed et consentiunt
facientibus
2:1 propter quod inexcusabilis es o homo omnis qui iudicas in quo enim
iudicas alterum te ipsum condemnas eadem enim agis qui iudicas
2:2 scimus enim quoniam iudicium Dei est secundum veritatem in eos qui
talia agunt
2:3 existimas autem hoc o homo qui iudicas eos qui talia agunt et facis
ea quia tu effugies iudicium Dei
2:4 an divitias bonitatis eius et patientiae et longanimitatis contemnis
ignorans quoniam benignitas Dei ad paenitentiam te adducit
2:5 secundum duritiam autem tuam et inpaenitens cor thesaurizas tibi
iram in die irae et revelationis iusti iudicii Dei
2:6 qui reddet unicuique secundum opera eius
2:7 his quidem qui secundum patientiam boni operis gloriam et honorem et
incorruptionem quaerentibus vitam aeternam
2:8 his autem qui ex contentione et qui non adquiescunt veritati credunt
autem iniquitati ira et indignatio
2:9 tribulatio et angustia in omnem animam hominis operantis malum
Iudaei primum et Graeci
2:10 gloria autem et honor et pax omni operanti bonum Iudaeo primum et
Graeco
2:11 non est enim personarum acceptio apud Deum
2:12 quicumque enim sine lege peccaverunt sine lege et peribunt et
quicumque in lege peccaverunt per legem iudicabuntur
2:13 non enim auditores legis iusti sunt apud Deum sed factores legis
iustificabuntur
2:14 cum enim gentes quae legem non habent naturaliter quae legis sunt
faciunt eiusmodi legem non habentes ipsi sibi sunt lex
2:15 qui ostendunt opus legis scriptum in cordibus suis testimonium
reddente illis conscientia ipsorum et inter se invicem cogitationum
accusantium aut etiam defendentium
2:16 in die cum iudicabit Deus occulta hominum secundum evangelium meum
per Iesum Christum
2:17 si autem tu Iudaeus cognominaris et requiescis in lege et gloriaris
in Deo
2:18 et nosti voluntatem et probas utiliora instructus per legem
2:19 confidis te ipsum ducem esse caecorum lumen eorum qui in tenebris
sunt
2:20 eruditorem insipientium magistrum infantium habentem formam
scientiae et veritatis in lege
2:21 qui ergo alium doces te ipsum non doces qui praedicas non furandum
furaris
2:22 qui dicis non moechandum moecharis qui abominaris idola sacrilegium
facis
2:23 qui in lege gloriaris per praevaricationem legis Deum inhonoras
2:24 nomen enim Dei per vos blasphematur inter gentes sicut scriptum est
2:25 circumcisio quidem prodest si legem observes si autem praevaricator
legis sis circumcisio tua praeputium facta est
2:26 si igitur praeputium iustitias legis custodiat nonne praeputium
illius in circumcisionem reputabitur
2:27 et iudicabit quod ex natura est praeputium legem consummans te qui
per litteram et circumcisionem praevaricator legis es
2:28 non enim qui in manifesto Iudaeus est neque quae in manifesto in
carne circumcisio
2:29 sed qui in abscondito Iudaeus et circumcisio cordis in spiritu non
littera cuius laus non ex hominibus sed ex Deo est
3:1 quid ergo amplius est Iudaeo aut quae utilitas circumcisionis
3:2 multum per omnem modum primum quidem quia credita sunt illis eloquia
Dei
3:3 quid enim si quidam illorum non crediderunt numquid incredulitas
illorum fidem Dei evacuabit absit
3:4 est autem Deus verax omnis autem homo mendax sicut scriptum est ut
iustificeris in sermonibus tuis et vincas cum iudicaris
3:5 si autem iniquitas nostra iustitiam Dei commendat quid dicemus
numquid iniquus Deus qui infert iram secundum hominem dico
3:6 absit alioquin quomodo iudicabit Deus mundum
3:7 si enim veritas Dei in meo mendacio abundavit in gloriam ipsius quid
adhuc et ego tamquam peccator iudicor
3:8 et non sicut blasphemamur et sicut aiunt nos quidam dicere faciamus
mala ut veniant bona quorum damnatio iusta est
3:9 quid igitur praecellimus eos nequaquam causati enim sumus Iudaeos et
Graecos omnes sub peccato esse
3:10 sicut scriptum est quia non est iustus quisquam
3:11 non est intellegens non est requirens Deum
3:12 omnes declinaverunt simul inutiles facti sunt non est qui faciat
bonum non est usque ad unum
3:13 sepulchrum patens est guttur eorum linguis suis dolose agebant
venenum aspidum sub labiis eorum
3:14 quorum os maledictione et amaritudine plenum est
3:15 veloces pedes eorum ad effundendum sanguinem
3:16 contritio et infelicitas in viis eorum
3:17 et viam pacis non cognoverunt
3:18 non est timor Dei ante oculos eorum
3:19 scimus autem quoniam quaecumque lex loquitur his qui in lege sunt
loquitur ut omne os obstruatur et subditus fiat omnis mundus Deo
3:20 quia ex operibus legis non iustificabitur omnis caro coram illo per
legem enim cognitio peccati
3:21 nunc autem sine lege iustitia Dei manifestata est testificata a
lege et prophetis
3:22 iustitia autem Dei per fidem Iesu Christi super omnes qui credunt
non enim est distinctio
3:23 omnes enim peccaverunt et egent gloriam Dei
3:24 iustificati gratis per gratiam ipsius per redemptionem quae est in
Christo Iesu
3:25 quem proposuit Deus propitiationem per fidem in sanguine ipsius ad
ostensionem iustitiae suae propter remissionem praecedentium delictorum
3:26 in sustentatione Dei ad ostensionem iustitiae eius in hoc tempore
ut sit ipse iustus et iustificans eum qui ex fide est Iesu
3:27 ubi est ergo gloriatio exclusa est per quam legem factorum non sed
per legem fidei
3:28 arbitramur enim iustificari hominem per fidem sine operibus legis
3:29 an Iudaeorum Deus tantum nonne et gentium immo et gentium
3:30 quoniam quidem unus Deus qui iustificabit circumcisionem ex fide et
praeputium per fidem
3:31 legem ergo destruimus per fidem absit sed legem statuimus
4:1 quid ergo dicemus invenisse Abraham patrem nostrum secundum carnem
4:2 si enim Abraham ex operibus iustificatus est habet gloriam sed non
apud Deum
4:3 quid enim scriptura dicit credidit Abraham Deo et reputatum est illi
ad iustitiam
4:4 ei autem qui operatur merces non inputatur secundum gratiam sed
secundum debitum
4:5 ei vero qui non operatur credenti autem in eum qui iustificat impium
reputatur fides eius ad iustitiam
4:6 sicut et David dicit beatitudinem hominis cui Deus accepto fert
iustitiam sine operibus
4:7 beati quorum remissae sunt iniquitates et quorum tecta sunt peccata
4:8 beatus vir cui non inputabit Dominus peccatum
4:9 beatitudo ergo haec in circumcisione an etiam in praeputio dicimus
enim quia reputata est Abrahae fides ad iustitiam
4:10 quomodo ergo reputata est in circumcisione an in praeputio non in
circumcisione sed in praeputio
4:11 et signum accepit circumcisionis signaculum iustitiae fidei quae
est in praeputio ut sit pater omnium credentium per praeputium ut
reputetur et illis ad iustitiam
4:12 et sit pater circumcisionis non his tantum qui sunt ex
circumcisione sed et his qui sectantur vestigia quae est in praeputio
fidei patris nostri Abrahae
4:13 non enim per legem promissio Abrahae aut semini eius ut heres esset
mundi sed per iustitiam fidei
4:14 si enim qui ex lege heredes sunt exinanita est fides abolita est
promissio
4:15 lex enim iram operatur ubi enim non est lex nec praevaricatio
4:16 ideo ex fide ut secundum gratiam ut firma sit promissio omni semini
non ei qui ex lege est solum sed et ei qui ex fide est Abrahae qui est
pater omnium nostrum
4:17 sicut scriptum est quia patrem multarum gentium posui te ante Deum
cui credidit qui vivificat mortuos et vocat quae non sunt tamquam ea
quae sunt
4:18 qui contra spem in spem credidit ut fieret pater multarum gentium
secundum quod dictum est sic erit semen tuum
4:19 et non infirmatus fide consideravit corpus suum emortuum cum fere
centum annorum esset et emortuam vulvam Sarrae
4:20 in repromissione etiam Dei non haesitavit diffidentia sed
confortatus est fide dans gloriam Deo
4:21 plenissime sciens quia quaecumque promisit potens est et facere
4:22 ideo et reputatum est illi ad iustitiam
4:23 non est autem scriptum tantum propter ipsum quia reputatum est illi
4:24 sed et propter nos quibus reputabitur credentibus in eum qui
suscitavit Iesum Dominum nostrum a mortuis
4:25 qui traditus est propter delicta nostra et resurrexit propter
iustificationem nostram
5:1 iustificati igitur ex fide pacem habeamus ad Deum per Dominum
nostrum Iesum Christum
5:2 per quem et accessum habemus fide in gratiam istam in qua stamus et
gloriamur in spe gloriae filiorum Dei
5:3 non solum autem sed et gloriamur in tribulationibus scientes quod
tribulatio patientiam operatur
5:4 patientia autem probationem probatio vero spem
5:5 spes autem non confundit quia caritas Dei diffusa est in cordibus
nostris per Spiritum Sanctum qui datus est nobis
5:6 ut quid enim Christus cum adhuc infirmi essemus secundum tempus pro
impiis mortuus est
5:7 vix enim pro iusto quis moritur nam pro bono forsitan quis et audeat
mori
5:8 commendat autem suam caritatem Deus in nos quoniam cum adhuc
peccatores essemus
5:9 Christus pro nobis mortuus est multo igitur magis iustificati nunc
in sanguine ipsius salvi erimus ab ira per ipsum
5:10 si enim cum inimici essemus reconciliati sumus Deo per mortem Filii
eius multo magis reconciliati salvi erimus in vita ipsius
5:11 non solum autem sed et gloriamur in Deo per Dominum nostrum Iesum
Christum per quem nunc reconciliationem accepimus
5:12 propterea sicut per unum hominem in hunc mundum peccatum intravit
et per peccatum mors et ita in omnes homines mors pertransiit in quo
omnes peccaverunt
5:13 usque ad legem enim peccatum erat in mundo peccatum autem non
inputatur cum lex non est
5:14 sed regnavit mors ab Adam usque ad Mosen etiam in eos qui non
peccaverunt in similitudinem praevaricationis Adae qui est forma futuri
5:15 sed non sicut delictum ita et donum si enim unius delicto multi
mortui sunt multo magis gratia Dei et donum in gratiam unius hominis
Iesu Christi in plures abundavit
5:16 et non sicut per unum peccantem ita et donum nam iudicium ex uno in
condemnationem gratia autem ex multis delictis in iustificationem
5:17 si enim in unius delicto mors regnavit per unum multo magis
abundantiam gratiae et donationis et iustitiae accipientes in vita
regnabunt per unum Iesum Christum
5:18 igitur sicut per unius delictum in omnes homines in condemnationem
sic et per unius iustitiam in omnes homines in iustificationem vitae
5:19 sicut enim per inoboedientiam unius hominis peccatores constituti
sunt multi ita et per unius oboeditionem iusti constituentur multi
5:20 lex autem subintravit ut abundaret delictum ubi autem abundavit
delictum superabundavit gratia
5:21 ut sicut regnavit peccatum in morte ita et gratia regnet per
iustitiam in vitam aeternam per Iesum Christum Dominum nostrum
6:1 quid ergo dicemus permanebimus in peccato ut gratia abundet
6:2 absit qui enim mortui sumus peccato quomodo adhuc vivemus in illo
6:3 an ignoratis quia quicumque baptizati sumus in Christo Iesu in morte
ipsius baptizati sumus
6:4 consepulti enim sumus cum illo per baptismum in mortem ut quomodo
surrexit Christus a mortuis per gloriam Patris ita et nos in novitate
vitae ambulemus
6:5 si enim conplantati facti sumus similitudini mortis eius simul et
resurrectionis erimus
6:6 hoc scientes quia vetus homo noster simul crucifixus est ut
destruatur corpus peccati ut ultra non serviamus peccato
6:7 qui enim mortuus est iustificatus est a peccato
6:8 si autem mortui sumus cum Christo credimus quia simul etiam vivemus
cum Christo
6:9 scientes quod Christus surgens ex mortuis iam non moritur mors illi
ultra non dominabitur
6:10 quod enim mortuus est peccato mortuus est semel quod autem vivit
vivit Deo
6:11 ita et vos existimate vos mortuos quidem esse peccato viventes
autem Deo in Christo Iesu
6:12 non ergo regnet peccatum in vestro mortali corpore ut oboediatis
concupiscentiis eius
6:13 sed neque exhibeatis membra vestra arma iniquitatis peccato sed
exhibete vos Deo tamquam ex mortuis viventes et membra vestra arma
iustitiae Deo
6:14 peccatum enim vobis non dominabitur non enim sub lege estis sed sub
gratia
6:15 quid ergo peccavimus quoniam non sumus sub lege sed sub gratia
absit
6:16 nescitis quoniam cui exhibetis vos servos ad oboediendum servi
estis eius cui oboeditis sive peccati sive oboeditionis ad iustitiam
6:17 gratias autem Deo quod fuistis servi peccati oboedistis autem ex
corde in eam formam doctrinae in qua traditi estis
6:18 liberati autem a peccato servi facti estis iustitiae
6:19 humanum dico propter infirmitatem carnis vestrae sicut enim
exhibuistis membra vestra servire inmunditiae et iniquitati ad
iniquitatem ita nunc exhibete membra vestra servire iustitiae in
sanctificationem
6:20 cum enim servi essetis peccati liberi fuistis iustitiae
6:21 quem ergo fructum habuistis tunc in quibus nunc erubescitis nam
finis illorum mors est
6:22 nunc vero liberati a peccato servi autem facti Deo habetis fructum
vestrum in sanctificationem finem vero vitam aeternam
6:23 stipendia enim peccati mors gratia autem Dei vita aeterna in
Christo Iesu Domino nostro
7:1 an ignoratis fratres scientibus enim legem loquor quia lex in homine
dominatur quanto tempore vivit
7:2 nam quae sub viro est mulier vivente viro alligata est legi si autem
mortuus fuerit vir soluta est a lege viri
7:3 igitur vivente viro vocabitur adultera si fuerit cum alio viro si
autem mortuus fuerit vir eius liberata est a lege ut non sit adultera si
fuerit cum alio viro
7:4 itaque fratres mei et vos mortificati estis legi per corpus Christi
ut sitis alterius qui ex mortuis resurrexit ut fructificaremus Deo
7:5 cum enim essemus in carne passiones peccatorum quae per legem erant
operabantur in membris nostris ut fructificarent morti
7:6 nunc autem soluti sumus a lege morientes in quo detinebamur ita ut
serviamus in novitate spiritus et non in vetustate litterae
7:7 quid ergo dicemus lex peccatum est absit sed peccatum non cognovi
nisi per legem nam concupiscentiam nesciebam nisi lex diceret non
concupisces
7:8 occasione autem accepta peccatum per mandatum operatum est in me
omnem concupiscentiam sine lege enim peccatum mortuum erat
7:9 ego autem vivebam sine lege aliquando sed cum venisset mandatum
peccatum revixit
7:10 ego autem mortuus sum et inventum est mihi mandatum quod erat ad
vitam hoc esse ad mortem
7:11 nam peccatum occasione accepta per mandatum seduxit me et per illud
occidit
7:12 itaque lex quidem sancta et mandatum sanctum et iustum et bonum
7:13 quod ergo bonum est mihi factum est mors absit sed peccatum ut
appareat peccatum per bonum mihi operatum est mortem ut fiat supra modum
peccans peccatum per mandatum
7:14 scimus enim quod lex spiritalis est ego autem carnalis sum
venundatus sub peccato
7:15 quod enim operor non intellego non enim quod volo hoc ago sed quod
odi illud facio
7:16 si autem quod nolo illud facio consentio legi quoniam bona
7:17 nunc autem iam non ego operor illud sed quod habitat in me peccatum
7:18 scio enim quia non habitat in me hoc est in carne mea bonum nam
velle adiacet mihi perficere autem bonum non invenio
7:19 non enim quod volo bonum hoc facio sed quod nolo malum hoc ago
7:20 si autem quod nolo illud facio non ego operor illud sed quod
habitat in me peccatum
7:21 invenio igitur legem volenti mihi facere bonum quoniam mihi malum
adiacet
7:22 condelector enim legi Dei secundum interiorem hominem
7:23 video autem aliam legem in membris meis repugnantem legi mentis
meae et captivantem me in lege peccati quae est in membris meis
7:24 infelix ego homo quis me liberabit de corpore mortis huius
7:25 gratia Dei per Iesum Christum Dominum nostrum igitur ego ipse mente
servio legi Dei carne autem legi peccati
8:1 nihil ergo nunc damnationis est his qui sunt in Christo Iesu qui non
secundum carnem ambulant
8:2 lex enim Spiritus vitae in Christo Iesu liberavit me a lege peccati
et mortis
8:3 nam quod inpossibile erat legis in quo infirmabatur per carnem Deus
Filium suum mittens in similitudinem carnis peccati et de peccato
damnavit peccatum in carne
8:4 ut iustificatio legis impleretur in nobis qui non secundum carnem
ambulamus sed secundum Spiritum
8:5 qui enim secundum carnem sunt quae carnis sunt sapiunt qui vero
secundum Spiritum quae sunt Spiritus sentiunt
8:6 nam prudentia carnis mors prudentia autem Spiritus vita et pax
8:7 quoniam sapientia carnis inimicitia est in Deum legi enim Dei non
subicitur nec enim potest
8:8 qui autem in carne sunt Deo placere non possunt
8:9 vos autem in carne non estis sed in Spiritu si tamen Spiritus Dei
habitat in vobis si quis autem Spiritum Christi non habet hic non est
eius
8:10 si autem Christus in vobis est corpus quidem mortuum est propter
peccatum spiritus vero vita propter iustificationem
8:11 quod si Spiritus eius qui suscitavit Iesum a mortuis habitat in
vobis qui suscitavit Iesum Christum a mortuis vivificabit et mortalia
corpora vestra propter inhabitantem Spiritum eius in vobis
8:12 ergo fratres debitores sumus non carni ut secundum carnem vivamus
8:13 si enim secundum carnem vixeritis moriemini si autem Spiritu facta
carnis mortificatis vivetis
8:14 quicumque enim Spiritu Dei aguntur hii filii sunt Dei
8:15 non enim accepistis spiritum servitutis iterum in timore sed
accepistis Spiritum adoptionis filiorum in quo clamamus Abba Pater
8:16 ipse Spiritus testimonium reddit spiritui nostro quod sumus filii
Dei
8:17 si autem filii et heredes heredes quidem Dei coheredes autem
Christi si tamen conpatimur ut et conglorificemur
8:18 existimo enim quod non sunt condignae passiones huius temporis ad
futuram gloriam quae revelabitur in nobis
8:19 nam expectatio creaturae revelationem filiorum Dei expectat
8:20 vanitati enim creatura subiecta est non volens sed propter eum qui
subiecit in spem
8:21 quia et ipsa creatura liberabitur a servitute corruptionis in
libertatem gloriae filiorum Dei
8:22 scimus enim quod omnis creatura ingemescit et parturit usque adhuc
8:23 non solum autem illa sed et nos ipsi primitias Spiritus habentes et
ipsi intra nos gemimus adoptionem filiorum expectantes redemptionem
corporis nostri
8:24 spe enim salvi facti sumus spes autem quae videtur non est spes nam
quod videt quis quid sperat
8:25 si autem quod non videmus speramus per patientiam expectamus
8:26 similiter autem et Spiritus adiuvat infirmitatem nostram nam quid
oremus sicut oportet nescimus sed ipse Spiritus postulat pro nobis
gemitibus inenarrabilibus
8:27 qui autem scrutatur corda scit quid desideret Spiritus quia
secundum Deum postulat pro sanctis
8:28 scimus autem quoniam diligentibus Deum omnia cooperantur in bonum
his qui secundum propositum vocati sunt sancti
8:29 nam quos praescivit et praedestinavit conformes fieri imaginis
Filii eius ut sit ipse primogenitus in multis fratribus
8:30 quos autem praedestinavit hos et vocavit et quos vocavit hos et
iustificavit quos autem iustificavit illos et glorificavit
8:31 quid ergo dicemus ad haec si Deus pro nobis quis contra nos
8:32 qui etiam Filio suo non pepercit sed pro nobis omnibus tradidit
illum quomodo non etiam cum illo omnia nobis donabit
8:33 quis accusabit adversus electos Dei Deus qui iustificat
8:34 quis est qui condemnet Christus Iesus qui mortuus est immo qui
resurrexit qui et est ad dexteram Dei qui etiam interpellat pro nobis
8:35 quis nos separabit a caritate Christi tribulatio an angustia an
persecutio an fames an nuditas an periculum an gladius
8:36 sicut scriptum est quia propter te mortificamur tota die aestimati
sumus ut oves occisionis
8:37 sed in his omnibus superamus propter eum qui dilexit nos
8:38 certus sum enim quia neque mors neque vita neque angeli neque
principatus neque instantia neque futura neque fortitudines
8:39 neque altitudo neque profundum neque creatura alia poterit nos
separare a caritate Dei quae est in Christo Iesu Domino nostro
9:1 veritatem dico in Christo non mentior testimonium mihi perhibente
conscientia mea in Spiritu Sancto
9:2 quoniam tristitia est mihi magna et continuus dolor cordi meo
9:3 optabam enim ipse ego anathema esse a Christo pro fratribus meis qui
sunt cognati mei secundum carnem
9:4 qui sunt Israhelitae quorum adoptio est filiorum et gloria et
testamenta et legislatio et obsequium et promissa
9:5 quorum patres et ex quibus Christus secundum carnem qui est super
omnia Deus benedictus in saecula amen
9:6 non autem quod exciderit verbum Dei non enim omnes qui ex Israhel
hii sunt Israhel
9:7 neque quia semen sunt Abrahae omnes filii sed in Isaac vocabitur
tibi semen
9:8 id est non qui filii carnis hii filii Dei sed qui filii sunt
promissionis aestimantur in semine
9:9 promissionis enim verbum hoc est secundum hoc tempus veniam et erit
Sarrae filius
9:10 non solum autem sed et Rebecca ex uno concubitum habens Isaac patre
nostro
9:11 cum enim nondum nati fuissent aut aliquid egissent bonum aut malum
ut secundum electionem propositum Dei maneret
9:12 non ex operibus sed ex vocante dictum est ei quia maior serviet
minori
9:13 sicut scriptum est Iacob dilexi Esau autem odio habui
9:14 quid ergo dicemus numquid iniquitas apud Deum absit
9:15 Mosi enim dicit miserebor cuius misereor et misericordiam praestabo
cuius miserebor
9:16 igitur non volentis neque currentis sed miserentis Dei
9:17 dicit enim scriptura Pharaoni quia in hoc ipsum excitavi te ut
ostendam in te virtutem meam et ut adnuntietur nomen meum in universa
terra
9:18 ergo cuius vult miseretur et quem vult indurat
9:19 dicis itaque mihi quid adhuc queritur voluntati enim eius quis
resistit
9:20 o homo tu quis es qui respondeas Deo numquid dicit figmentum ei qui
se finxit quid me fecisti sic
9:21 an non habet potestatem figulus luti ex eadem massa facere aliud
quidem vas in honorem aliud vero in contumeliam
9:22 quod si volens Deus ostendere iram et notam facere potentiam suam
sustinuit in multa patientia vasa irae aptata in interitum
9:23 ut ostenderet divitias gloriae suae in vasa misericordiae quae
praeparavit in gloriam
9:24 quos et vocavit nos non solum ex Iudaeis sed etiam ex gentibus
9:25 sicut in Osee dicit vocabo non plebem meam plebem meam et non
misericordiam consecutam misericordiam consecutam
9:26 et erit in loco ubi dictum est eis non plebs mea vos ibi vocabuntur
filii Dei vivi
9:27 Esaias autem clamat pro Israhel si fuerit numerus filiorum Israhel
tamquam harena maris reliquiae salvae fient
9:28 verbum enim consummans et brevians in aequitate quia verbum
breviatum faciet Dominus super terram
9:29 et sicut praedixit Esaias nisi Dominus Sabaoth reliquisset nobis
semen sicut Sodoma facti essemus et sicut Gomorra similes fuissemus
9:30 quid ergo dicemus quod gentes quae non sectabantur iustitiam
adprehenderunt iustitiam iustitiam autem quae ex fide est
9:31 Israhel vero sectans legem iustitiae in legem iustitiae non
pervenit
9:32 quare quia non ex fide sed quasi ex operibus offenderunt in lapidem
offensionis
9:33 sicut scriptum est ecce pono in Sion lapidem offensionis et petram
scandali et omnis qui credit in eum non confundetur
10:1 fratres voluntas quidem cordis mei et obsecratio ad Deum fit pro
illis in salutem
10:2 testimonium enim perhibeo illis quod aemulationem Dei habent sed
non secundum scientiam
10:3 ignorantes enim Dei iustitiam et suam quaerentes statuere iustitiae
Dei non sunt subiecti
10:4 finis enim legis Christus ad iustitiam omni credenti
10:5 Moses enim scripsit quoniam iustitiam quae ex lege est qui fecerit
homo vivet in ea
10:6 quae autem ex fide est iustitia sic dicit ne dixeris in corde tuo
quis ascendit in caelum id est Christum deducere
10:7 aut quis descendit in abyssum hoc est Christum ex mortuis revocare
10:8 sed quid dicit prope est verbum in ore tuo et in corde tuo hoc est
verbum fidei quod praedicamus
10:9 quia si confitearis in ore tuo Dominum Iesum et in corde tuo
credideris quod Deus illum excitavit ex mortuis salvus eris
10:10 corde enim creditur ad iustitiam ore autem confessio fit in
salutem
10:11 dicit enim scriptura omnis qui credit in illum non confundetur
10:12 non enim est distinctio Iudaei et Graeci nam idem Dominus omnium
dives in omnes qui invocant illum
10:13 omnis enim quicumque invocaverit nomen Domini salvus erit
10:14 quomodo ergo invocabunt in quem non crediderunt aut quomodo
credent ei quem non audierunt quomodo autem audient sine praedicante
10:15 quomodo vero praedicabunt nisi mittantur sicut scriptum est quam
speciosi pedes evangelizantium pacem evangelizantium bona
10:16 sed non omnes oboedierunt evangelio Esaias enim dicit Domine quis
credidit auditui nostro
10:17 ergo fides ex auditu auditus autem per verbum Christi
10:18 sed dico numquid non audierunt et quidem in omnem terram exiit
sonus eorum et in fines orbis terrae verba eorum
10:19 sed dico numquid Israhel non cognovit primus Moses dicit ego ad
aemulationem vos adducam in non gentem in gentem insipientem in iram vos
mittam
10:20 Esaias autem audet et dicit inventus sum non quaerentibus me palam
apparui his qui me non interrogabant
10:21 ad Israhel autem dicit tota die expandi manus meas ad populum non
credentem et contradicentem
11:1 dico ergo numquid reppulit Deus populum suum absit nam et ego
Israhelita sum ex semine Abraham tribu Beniamin
11:2 non reppulit Deus plebem suam quam praesciit an nescitis in Helia
quid dicit scriptura quemadmodum interpellat Deum adversus Israhel
11:3 Domine prophetas tuos occiderunt altaria tua suffoderunt et ego
relictus sum solus et quaerunt animam meam
11:4 sed quid dicit illi responsum divinum reliqui mihi septem milia
virorum qui non curvaverunt genu Baal
11:5 sic ergo et in hoc tempore reliquiae secundum electionem gratiae
factae sunt
11:6 si autem gratia non ex operibus alioquin gratia iam non est gratia
11:7 quid ergo quod quaerebat Israhel hoc non est consecutus electio
autem consecuta est ceteri vero excaecati sunt
11:8 sicut scriptum est dedit illis Deus spiritum conpunctionis oculos
ut non videant et aures ut non audiant usque in hodiernum diem
11:9 et David dicit fiat mensa eorum in laqueum et in captionem et in
scandalum et in retributionem illis
11:10 obscurentur oculi eorum ne videant et dorsum illorum semper
incurva
11:11 dico ergo numquid sic offenderunt ut caderent absit sed illorum
delicto salus gentibus ut illos aemulentur
11:12 quod si delictum illorum divitiae sunt mundi et deminutio eorum
divitiae gentium quanto magis plenitudo eorum
11:13 vobis enim dico gentibus quamdiu quidem ego sum gentium apostolus
ministerium meum honorificabo
11:14 si quo modo ad aemulandum provocem carnem meam et salvos faciam
aliquos ex illis
11:15 si enim amissio eorum reconciliatio est mundi quae adsumptio nisi
vita ex mortuis
11:16 quod si delibatio sancta est et massa et si radix sancta et rami
11:17 quod si aliqui ex ramis fracti sunt tu autem cum oleaster esses
insertus es in illis et socius radicis et pinguidinis olivae factus es
11:18 noli gloriari adversus ramos quod si gloriaris non tu radicem
portas sed radix te
11:19 dices ergo fracti sunt rami ut ego inserar
11:20 bene propter incredulitatem fracti sunt tu autem fide stas noli
altum sapere sed time
11:21 si enim Deus naturalibus ramis non pepercit ne forte nec tibi
parcat
11:22 vide ergo bonitatem et severitatem Dei in eos quidem qui
ceciderunt severitatem in te autem bonitatem Dei si permanseris in
bonitate alioquin et tu excideris
11:23 sed et illi si non permanserint in incredulitate inserentur potens
est enim Deus iterum inserere illos
11:24 nam si tu ex naturali excisus es oleastro et contra naturam
insertus es in bonam olivam quanto magis hii secundum naturam inserentur
suae olivae
11:25 nolo enim vos ignorare fratres mysterium hoc ut non sitis vobis
ipsis sapientes quia caecitas ex parte contigit in Israhel donec
plenitudo gentium intraret
11:26 et sic omnis Israhel salvus fieret sicut scriptum est veniet ex
Sion qui eripiat avertet impietates ab Iacob
11:27 et hoc illis a me testamentum cum abstulero peccata eorum
11:28 secundum evangelium quidem inimici propter vos secundum electionem
autem carissimi propter patres
11:29 sine paenitentia enim sunt dona et vocatio Dei
11:30 sicut enim aliquando et vos non credidistis Deo nunc autem
misericordiam consecuti estis propter illorum incredulitatem
11:31 ita et isti nunc non crediderunt in vestram misericordiam ut et
ipsi misericordiam consequantur
11:32 conclusit enim Deus omnia in incredulitatem ut omnium misereatur
11:33 o altitudo divitiarum sapientiae et scientiae Dei quam
inconprehensibilia sunt iudicia eius et investigabiles viae eius
11:34 quis enim cognovit sensum Domini aut quis consiliarius eius fuit
11:35 aut quis prior dedit illi et retribuetur ei
11:36 quoniam ex ipso et per ipsum et in ipso omnia ipsi gloria in
saecula amen
12:1 obsecro itaque vos fratres per misericordiam Dei ut exhibeatis
corpora vestra hostiam viventem sanctam Deo placentem rationabile
obsequium vestrum
12:2 et nolite conformari huic saeculo sed reformamini in novitate
sensus vestri ut probetis quae sit voluntas Dei bona et placens et
perfecta
12:3 dico enim per gratiam quae data est mihi omnibus qui sunt inter vos
non plus sapere quam oportet sapere sed sapere ad sobrietatem unicuique
sicut Deus divisit mensuram fidei
12:4 sicut enim in uno corpore multa membra habemus omnia autem membra
non eundem actum habent
12:5 ita multi unum corpus sumus in Christo singuli autem alter alterius
membra
12:6 habentes autem donationes secundum gratiam quae data est nobis
differentes sive prophetiam secundum rationem fidei
12:7 sive ministerium in ministrando sive qui docet in doctrina
12:8 qui exhortatur in exhortando qui tribuit in simplicitate qui
praeest in sollicitudine qui miseretur in hilaritate
12:9 dilectio sine simulatione odientes malum adherentes bono
12:10 caritatem fraternitatis invicem diligentes honore invicem
praevenientes
12:11 sollicitudine non pigri spiritu ferventes Domino servientes
12:12 spe gaudentes in tribulatione patientes orationi instantes
12:13 necessitatibus sanctorum communicantes hospitalitatem sectantes
12:14 benedicite persequentibus benedicite et nolite maledicere
12:15 gaudere cum gaudentibus flere cum flentibus
12:16 id ipsum invicem sentientes non alta sapientes sed humilibus
consentientes nolite esse prudentes apud vosmet ipsos
12:17 nulli malum pro malo reddentes providentes bona non tantum coram
Deo sed etiam coram omnibus hominibus
12:18 si fieri potest quod ex vobis est cum omnibus hominibus pacem
habentes
12:19 non vosmet ipsos defendentes carissimi sed date locum irae
scriptum est enim mihi vindictam ego retribuam dicit Dominus
12:20 sed si esurierit inimicus tuus ciba illum si sitit potum da illi
hoc enim faciens carbones ignis congeres super caput eius
12:21 noli vinci a malo sed vince in bono malum
13:1 omnis anima potestatibus sublimioribus subdita sit non est enim
potestas nisi a Deo quae autem sunt a Deo ordinatae sunt
13:2 itaque qui resistit potestati Dei ordinationi resistit qui autem
resistunt ipsi sibi damnationem adquirunt
13:3 nam principes non sunt timori boni operis sed mali vis autem non
timere potestatem bonum fac et habebis laudem ex illa
13:4 Dei enim minister est tibi in bonum si autem male feceris time non
enim sine causa gladium portat Dei enim minister est vindex in iram ei
qui malum agit
13:5 ideo necessitate subditi estote non solum propter iram sed et
propter conscientiam
13:6 ideo enim et tributa praestatis ministri enim Dei sunt in hoc ipsum
servientes
13:7 reddite omnibus debita cui tributum tributum cui vectigal vectigal
cui timorem timorem cui honorem honorem
13:8 nemini quicquam debeatis nisi ut invicem diligatis qui enim diligit
proximum legem implevit
13:9 nam non adulterabis non occides non furaberis non concupisces et si
quod est aliud mandatum in hoc verbo instauratur diliges proximum tuum
tamquam te ipsum
13:10 dilectio proximo malum non operatur plenitudo ergo legis est
dilectio
13:11 et hoc scientes tempus quia hora est iam nos de somno surgere nunc
enim propior est nostra salus quam cum credidimus
13:12 nox praecessit dies autem adpropiavit abiciamus ergo opera
tenebrarum et induamur arma lucis
13:13 sicut in die honeste ambulemus non in comesationibus et
ebrietatibus non in cubilibus et inpudicitiis non in contentione et
aemulatione
13:14 sed induite Dominum Iesum Christum et carnis curam ne feceritis in
desideriis
14:1 infirmum autem in fide adsumite non in disceptationibus
cogitationum
14:2 alius enim credit manducare omnia qui autem infirmus est holus
manducat
14:3 is qui manducat non manducantem non spernat et qui non manducat
manducantem non iudicet Deus enim illum adsumpsit
14:4 tu quis es qui iudices alienum servum suo domino stat aut cadit
stabit autem potens est enim Deus statuere illum
14:5 nam alius iudicat diem plus inter diem alius iudicat omnem diem
unusquisque in suo sensu abundet
14:6 qui sapit diem Domino sapit et qui manducat Domino manducat gratias
enim agit Deo et qui non manducat Domino non manducat et gratias agit
Deo
14:7 nemo enim nostrum sibi vivit et nemo sibi moritur
14:8 sive enim vivimus Domino vivimus sive morimur Domino morimur sive
ergo vivimus sive morimur Domini sumus
14:9 in hoc enim Christus et mortuus est et revixit ut et mortuorum et
vivorum dominetur
14:10 tu autem quid iudicas fratrem tuum aut tu quare spernis fratrem
tuum omnes enim stabimus ante tribunal Dei
14:11 scriptum est enim vivo ego dicit Dominus quoniam mihi flectet omne
genu et omnis lingua confitebitur Deo
14:12 itaque unusquisque nostrum pro se rationem reddet Deo
14:13 non ergo amplius invicem iudicemus sed hoc iudicate magis ne
ponatis offendiculum fratri vel scandalum
14:14 scio et confido in Domino Iesu quia nihil commune per ipsum nisi
ei qui existimat quid commune esse illi commune est
14:15 si enim propter cibum frater tuus contristatur iam non secundum
caritatem ambulas noli cibo tuo illum perdere pro quo Christus mortuus
est
14:16 non ergo blasphemetur bonum nostrum
14:17 non est regnum Dei esca et potus sed iustitia et pax et gaudium in
Spiritu Sancto
14:18 qui enim in hoc servit Christo placet Deo et probatus est
hominibus
14:19 itaque quae pacis sunt sectemur et quae aedificationis sunt in
invicem
14:20 noli propter escam destruere opus Dei omnia quidem munda sunt sed
malum est homini qui per offendiculum manducat
14:21 bonum est non manducare carnem et non bibere vinum neque in quo
frater tuus offendit aut scandalizatur aut infirmatur
14:22 tu fidem habes penes temet ipsum habe coram Deo beatus qui non
iudicat semet ipsum in eo quo probat
14:23 qui autem discernit si manducaverit damnatus est quia non ex fide
omne autem quod non ex fide peccatum est
15:1 debemus autem nos firmiores inbecillitates infirmorum sustinere et
non nobis placere
15:2 unusquisque vestrum proximo suo placeat in bonum ad aedificationem
15:3 etenim Christus non sibi placuit sed sicut scriptum est inproperia
inproperantium tibi ceciderunt super me
15:4 quaecumque enim scripta sunt ad nostram doctrinam scripta sunt ut
per patientiam et consolationem scripturarum spem habeamus
15:5 Deus autem patientiae et solacii det vobis id ipsum sapere in
alterutrum secundum Iesum Christum
15:6 ut unianimes uno ore honorificetis Deum et Patrem Domini nostri
Iesu Christi
15:7 propter quod suscipite invicem sicut et Christus suscepit vos in
honorem Dei
15:8 dico enim Christum Iesum ministrum fuisse circumcisionis propter
veritatem Dei ad confirmandas promissiones patrum
15:9 gentes autem super misericordiam honorare Deum sicut scriptum est
propter hoc confitebor tibi in gentibus et nomini tuo cantabo
15:10 et iterum dicit laetamini gentes cum plebe eius
15:11 et iterum laudate omnes gentes Dominum et magnificate eum omnes
populi
15:12 et rursus Esaias ait erit radix Iesse et qui exsurget regere
gentes in eo gentes sperabunt
15:13 Deus autem spei repleat vos omni gaudio et pace in credendo ut
abundetis in spe in virtute Spiritus Sancti
15:14 certus sum autem fratres mei et ego ipse de vobis quoniam et ipsi
pleni estis dilectione repleti omni scientia ita ut possitis alterutrum
monere
15:15 audacius autem scripsi vobis fratres ex parte tamquam in memoriam
vos reducens propter gratiam quae data est mihi a Deo
15:16 ut sim minister Christi Iesu in gentibus sanctificans evangelium
Dei ut fiat oblatio gentium accepta sanctificata in Spiritu Sancto
15:17 habeo igitur gloriam in Christo Iesu ad Deum
15:18 non enim audeo aliquid loqui eorum quae per me non effecit
Christus in oboedientiam gentium verbo et factis
15:19 in virtute signorum et prodigiorum in virtute Spiritus Sancti ita
ut ab Hierusalem per circuitum usque in Illyricum repleverim evangelium
Christi
15:20 sic autem hoc praedicavi evangelium non ubi nominatus est Christus
ne super alienum fundamentum aedificarem
15:21 sed sicut scriptum est quibus non est adnuntiatum de eo videbunt
et qui non audierunt intellegent
15:22 propter quod et inpediebar plurimum venire ad vos
15:23 nunc vero ulterius locum non habens in his regionibus cupiditatem
autem habens veniendi ad vos ex multis iam annis
15:24 cum in Hispaniam proficisci coepero spero quod praeteriens videam
vos et a vobis deducar illuc si vobis primum ex parte fruitus fuero
15:25 nunc igitur proficiscar in Hierusalem ministrare sanctis
15:26 probaverunt enim Macedonia et Achaia conlationem aliquam facere in
pauperes sanctorum qui sunt in Hierusalem
15:27 placuit enim eis et debitores sunt eorum nam si spiritalium eorum
participes facti sunt gentiles debent et in carnalibus ministrare eis
15:28 hoc igitur cum consummavero et adsignavero eis fructum hunc
proficiscar per vos in Hispaniam
15:29 scio autem quoniam veniens ad vos in abundantia benedictionis
Christi veniam
15:30 obsecro igitur vos fratres per Dominum nostrum Iesum Christum et
per caritatem Spiritus ut adiuvetis me in orationibus pro me ad Deum
15:31 ut liberer ab infidelibus qui sunt in Iudaea et obsequii mei
oblatio accepta fiat in Hierosolyma sanctis
15:32 ut veniam ad vos in gaudio per voluntatem Dei et refrigerer
vobiscum
15:33 Deus autem pacis sit cum omnibus vobis amen
16:1 commendo autem vobis Phoebem sororem nostram quae est in ministerio
ecclesiae quae est Cenchris
16:2 ut eam suscipiatis in Domino digne sanctis et adsistatis ei in
quocumque negotio vestri indiguerit etenim ipsa quoque adstitit multis
et mihi ipsi
16:3 salutate Priscam et Aquilam adiutores meos in Christo Iesu
16:4 qui pro anima mea suas cervices subposuerunt quibus non solus ego
gratias ago sed et cunctae ecclesiae gentium
16:5 et domesticam eorum ecclesiam salutate Ephaenetum dilectum mihi qui
est primitivus Asiae in Christo
16:6 salutate Mariam quae multum laboravit in vobis
16:7 salutate Andronicum et Iuniam cognatos et concaptivos meos qui sunt
nobiles in apostolis qui et ante me fuerunt in Christo
16:8 salutate Ampliatum dilectissimum mihi in Domino
16:9 salutate Urbanum adiutorem nostrum in Christo et Stachyn dilectum
meum
16:10 salutate Apellen probum in Christo
16:11 salutate eos qui sunt ex Aristoboli salutate Herodionem cognatum
meum salutate eos qui sunt ex Narcissi qui sunt in Domino
16:12 salutate Tryfenam et Tryfosam quae laborant in Domino salutate
Persidam carissimam quae multum laboravit in Domino
16:13 salutate Rufum electum in Domino et matrem eius et meam
16:14 salutate Asyncritum Flegonta Hermen Patrobam Hermam et qui cum eis
sunt fratres
16:15 salutate Filologum et Iuliam Nereum et sororem eius et Olympiadem
et omnes qui cum eis sunt sanctos
16:16 salutate invicem in osculo sancto salutant vos omnes ecclesiae
Christi
16:17 rogo autem vos fratres ut observetis eos qui dissensiones et
offendicula praeter doctrinam quam vos didicistis faciunt et declinate
ab illis
16:18 huiusmodi enim Christo Domino nostro non serviunt sed suo ventri
et per dulces sermones et benedictiones seducunt corda innocentium
16:19 vestra enim oboedientia in omnem locum divulgata est gaudeo igitur
in vobis sed volo vos sapientes esse in bono et simplices in malo
16:20 Deus autem pacis conteret Satanan sub pedibus vestris velociter
gratia Domini nostri Iesu Christi vobiscum
16:21 salutat vos Timotheus adiutor meus et Lucius et Iason et Sosipater
cognati mei
16:22 saluto vos ego Tertius qui scripsi epistulam in Domino
16:23 salutat vos Gaius hospes meus et universae ecclesiae salutat vos
Erastus arcarius civitatis et Quartus frater
16:24 []
16:25 ei autem qui potens est vos confirmare iuxta evangelium meum et
praedicationem Iesu Christi secundum revelationem mysterii temporibus
aeternis taciti
16:26 quod nunc patefactum est per scripturas prophetarum secundum
praeceptum aeterni Dei ad oboeditionem fidei in cunctis gentibus cognito
16:27 solo sapienti Deo per Iesum Christum cui honor in saecula
saeculorum amen